مقالات

خواص روغن زیتون برای پوست و بدن

خواص روغن زیتون

استفاده از روغن زیتون یکی از بهترین رژیم های ساده و زیبای طبیعی است زیرا خواص روغن زیتون بی شمار است و هر کسی می تواند برای به دست آوردن یک چهره بی عیب و نقص از آن استفاده کند. روغن زیتون پوست را محافظت می کند و التیام می بخشد. منافذ غبار و آکنه ناشی از باکتری، را در عین تغذیه پوست پاکسازی می¬کند. به همین دلیل، روغن زیتون، گزینه اول مواد تشکیل دهندۀ صابون، کرم، لوسیون بدن و فرآورده های مراقبت از مو است.

خواص روغن زيتون براي پوست

درمان خشكي پوست با روغن زيتون

روغن زیتون میتواند به عنوان یک درمان طبیعی برای درمان پوستهای به شدت خشک و آسیب دیده، حساس و چرب از جمله پوست های لک دار استفاده شود.

می¬توانید روغن زیتون را به عنوان یک لوسیون بر روی پوست مرطوب بکار ببرید. در صورتی که تمایل دارید از رایحۀ مورد علاقه خود استفاده کنید، می¬توانید روغن¬ زیتون را با چند قطره اسانس روغنی مخلوط کنید.

برای داشتن دست هایی نرم، روغن زیتون را به دستهای خود بمالید و دستکش بپوشید تا جذب شود، در طی یک شب تا صبح به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

پاهايتان را قبل از خواب مرطوب و نم دار كنيد و سپس با سنگ پا سلول هاي مرده پاشنه پا را از بين ببريد سپس پاهايتان را با آب و صابون بشوييد و بعد با يك حوله كاملاً خشك كنيد. بعد كمي روغن زيتون روي پاشنه ها بماليد و با حركات دوراني پاشنه پا و قسمت هايي را كه زبر است حسابي ماساژ دهيد، اگر آرنج يا زانوي شما نيز زبر و خشن شده، مي توانيد به همين روش اين قسمت را نرم و لطيف كنيد. اجازه دهيد روغن زيتون چندين دقيقه روي بدن شما باقي بماند، سپس به آرامي پاهايتان را با جوراب نخي بپوشانيد. هنگام جوراب پوشيدن مواظب باشيد جوراب روغن پاهايتان را پاك نكند. بهتر است تا صبح با جوراب بخوابيد و صبح اثر روغن زيتون را روي پاهايتان ببينيد.

درمان كننده سوزش و آفتاب سوختگي

کمپرس پوست در موارد آفتاب زدگی، سرمازدگی، گزش مار، عقرب و حشرات با روغن زیتون سبب تسکین درد و سوزش و التیام می‌شود.

تقويت مژه و ابرو

همچنین ماساژ پوست با روغن زیتون، تعریق زیاد را کاهش داده،‌مژه و ابرو را تقویت می‌کند

روغن زيتون ، پاک کننده پوست

میتواند به عنوان پاک  کننده پوستهای چرب، خشک، حساس و مستعد آکنه استفاده شود.

نصف فنجان روغن زيتون را با يك قاشق غذاخوري از يك صابون ملايم مايع و ۲ قاشق غذاخوري آب و ۲ قاشق غذاخوري گليسيرين درون يك مخلوط كن بريزيد و آرام اين مواد را با هم مخلوط كنيد تا كاملاً يكدست شود، سپس اين مخلوط را درون شيشه سربسته بريزيد. هر بار مي توانيد مقدار كمي از اين مخلوط را در كف دست تان بريزيد و با حركات دوراني روي پوست صورت تان ماساژ دهيد و سپس با آب ولرم صورت تان را آب بكشيد. شما مي توانيد روزانه دوبار از اين پاك كننده استفاده كنيد.

لايه برداري پوست با روغن زيتون:

 مخلوطی از روغن زیتون با شکر قهوه ای آماده کنید و بر روی بدن خود بمالید. این کار به پوسته پوسته شدن سلولهای مرده پوست کمک می¬کند.

پاک کننده آرایشی:

میتوانید از روغن زیتون به عنوان یک پاک کننده آرایشی مانند پاک کننده آرایش چشم استفاده کنید.

درمان خشكي لب:

برای درمان لب های ترک خورده در زمان خواب از روغن زیتون استفاده کنید.

درمان خارش چشم با روغن زيتون:

چند قطره روغن زیتون سریعا خارش و سوزش چشم و پلک راتسکین داده و آبریزش چشم را برطرف ساخته و قوه بینایی را تقویت می‌کند.

كرم شب بسازيد:

كافي است يك واحد سركه را با يك واحد آب و ۲ واحد روغن زيتون مخلوط كنيد و يك كرم شب براي خود بسازيد تا هم پوست صورت تان را نرم كرده و هم رنگ صورت تان را كمي باز كند.

اسكراب صورت با روغن زيتون:

ابتدا صورت تان را با آب نم دار كنيد و سپس با روغن زيتون ماساژ دهيد. سپس كف دست تان مقدار كمي شكر بريزيد و بعد اين شكر را روي روغن زيتوني كه روي صورت تان وجود دارد، بماليد. تمام قسمت هاي پوست تان را با شكر آرام آرام ماساژ دهيد. اين عمل باعث مي شود كه سلول هاي مرده روي سطح پوست شما از بين برود و در نتيجه پوست صورت داراي درخششي طبيعي و سالم شود.

روغن زيتون تاثيراتي فوق العاده در رشد و سلامت ناخن هاي شما دارد، شما مي توانيد روغن زيتون را به روش هايي مختلف براي سلامت ناخن هايتان به كار ببريد.

براي كمك به رشد ناخن ها، نصف فنجان گوجه فرنگي رنده شده را با ۲ قاشق غذاخوري روغن زيتون در يك كاسه مخلوط كنيد و حدود ۱۰ دقيقه انگشتان تان را داخل اين مخلوط نگه داريد و سپس انگشتان تان را آب بكشيد و با حوله اي آنها را خشك كنيد. گوجه فرنگي داراي بيوتين است، بيوتين يك ماده طبيعي شناخته شده براي رشد ناخن ها و مو است. روغن زيتون نيز به حفظ رطوبت ناخن ها و كوتيكول ها كمك مي كند.

روغن زیتون

درمان کوتیکول ناخن

برای رشد ناخن های قوی با لایه شاخی (کوتیکول ناخن) مرطوب، برای چند دقیقه ناخنها را در روغن زیتون گرم غوطه ور کنید و یا پیش از این که از سوهان یا لاک ناخن استفاده کنید به طور مستقیم بر روی لایه شاخی (کوتیکول ناخن) بمالید.

درمان شكنندگي ناخن

براي اينكه شكنندگي ناخن هايتان را از بين ببريد، يك چهارم فنجان روغن زيتون را به آرامي گرم كرده، سپس يك كپسول ويتامين E باز كنيد و درون آن بريزيد. اين مخلوط را روي كوتيكول ها (پوست اطراف ناخن) و سطح ناخن ها ماساژ دهيد. روغن زيتون اين مخلوط ناخن ها را قوي كرده و باعث افزايش انعطاف پذيري آنها مي شود و ويتامين E نيز ناخن ها را تغذيه مي كند.

درمان نرمي ناخن

اگر دوست داريد ناخن هايي سفت و محكم داشته باشيد، نصف فنجان پوسته گردو را خوب بكوبيد تا پودر شود، سپس با يك قاشق غذاخوري روغن زيتون، يك قاشق غذاخوري روغن كرچك و يك قاشق غذاخوري عسل مخلوط كنيد تا كاملاً به شكل چسب شود، اين چسب را روي ناخن هايتان ماساژ دهيد و سپس بشوييد، براي محكم شدن ناخن هايتان اين كار را دو بار در هفته انجام دهيد

بیشتر بخوانید: دیگر خواص درمانی روغن زیتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *